Uppdatering

 Blunda har sedan någon månad blivit färdigställd. Äntligen. Det var ljudet som tog tid och vi fick hjälp från en stjärna, Simon Ekman, som kunde lägga på det sista ljudet enligt mina önskemål. En snygg trailer har vi även fått till. Tack Danny!




Sedan dess har jag och Mattias jobbat på med filmfestivaler. Framförallt är det Mattias som har fått sköta den delen, och det har han gjort med bravur. Vet inte hur många festivaler som han har lyckats få iväg filmen till, och det börjar märkas ordentligt! I skrivandets stund har Blunda kammat hem 13 awards/priser på olika festivaler samt i olika genrer. Vi har fått pris i bästa trailer, klippning, skådespelerska/skådespelare och till och med bästa make-up! Tack ImmortalMasks ;) Men jag tog åt mig lite av den vinsten då det på något sätt är jag som har satt ihop Marasiten... Eller tja, Marasiten fick väl priset antar jag ;)

Vi har även vunnit pris på svenska filmfestivaler, bl.a. Boden och Luleå. Där kommer filmen visas på bio, likaså i Stockholm under festivaldagarna. Det har gått riktigt bra med andra ord, och vinsterna fortsätter rulla in. Jag får återkomma med en slutgiltig lista när "resan" tagit slut. 

Just det, jag har även blivit kallad för "Horror master" av amerikanska Bite night, där Blunda vann bästa film juli 2021. Intervju via Zoom-samtal planeras med Dirt, som är ansvarig festivalarrangör på Bitenight.net. Det rullar på, som sagt!



Här är en uppdaterad poster, och som ni ser så har vi vunnit en del priser. Fina motiv, som vi gärna fortsätter tapetsera postern med!

Mattias tyckte att jag skulle lägga upp en video med en liten presentation av mig själv, som festivalarrangörer och tittare kunde ta del av. Jag spelade därför in en liten selfie-tape när jag var ute och gick med min hund Elsa i trakterna kring bunkern.