Inspelningen av "Nyckeln" - Check

 Nu har det snart gått två veckor sedan vi filmade igenom "Nyckeln" hemma hos mig. Jag filmade "gerilla-style" med min Samsung S22 och till ljud hade vi en mic på ett stativ kopplat till min Zoom. 

Jag, Patrik, Mattias, Maja och Jenny träffades på förmiddagen och körde igång. Vi filmade fram till 18, sedan fick jag bråttom iväg för att hämta Sofia och barnen som hade varit på MacDonalds. Det var trots allt en söndag och skoldag dagen efter. Men det var ingen fara, för vi fick med i stort sett alla scener. Det enda som saknades var "dockan från vinden". Själva fall-scenen i trappan, men den löste jag själv senare. Hela inspelningen var superkul och vi höll det hela simpelt, precis som grundtanken var. 

Och ett stort tack till Gustav som lånade ut sin huvudlösa docka. Med lite make-up från Jenny så vart det riktigt blodigt och härligt ;)

Nu återstår bara klippningen. Planen är att den ska släppas till Halloween. 

Här kommer lite bilder!